En uno de los comentarios en Facebook sobre "It just happens" dicen que lo directo y repetitivo de la canción tiene que ver con las dificultades de Marie para memorizar letras y estribillos. Es posible. También es cierto que la voz de Marie parece un pegote encima del resto de la canción - se dice se rumorea que no ha salido de su casa para grabarla, quedándose cómodamente aposentada en el estudio de su casa ahora que apenas puede caminar-.
En todo caso eso hace que Roxette se suban a cierta moda de los últimos 5 años de apenas ofrecer cambios o modificaciones en el desarrollo de una canción (lo último de Rihanna es un ejemplo) y de ir con todas desde el minuto uno, sin dejar mucho espacio ni a lo imprevisible ni a lo sutil. La canción no es sorprendente porque a día de hoy nada puede ser sorprendente ni muy complicado.
Paradójicamente, los fans que se quejan de que la canción sea repetitiva son quizás los mismos que se quejaban de la extravagancia de "Me & you & Terry & Julie".
Qué es eso de que la voz parece un pegote encima del resto de la canción por estar grabada desde su casa. Anda que no se graban canciones e incluso duetos en diferentes partes del mundo y no queda como un pegote. Es una cuestión más de producción que de otra cosa.
No veo que se sumen a ninguna moda, de hecho Roxette desde hace mucho tiempo viven en una burbuja en la que no parece que escuchen a nada ajeno a lo suyo propio, mismos sonidos y mismas influencias que siempre.
La canción es un rollo sin más, pero seguro que en el disco queda algo rescatable como en todos.
Roxette llevan 30 años haciendo lo mismo, pero de "Joyride" a "Wish I could fly" a "One wish" a "Touched by the hand of God" a "It just happens" creo que hay varios trechos. Sean o no más o menos vintage, Gessle sabe hacia dónde está apuntando, ya sea a Jefferson Airplane, los Beatles, Aretha Franklin, el chunda chunda de baratillo o a Coldplay.
En todo caso, uno más a sumar a su lista de los horrores:
Mis favoritas de "Good Karma" son "From a distance" y "Why dontcha?". Podrían aparecer perfectamente en cualquiera de sus otros discos.
Reseña de allmusic.com:
Following the comeback Charm School by five years, Good Karma finds Roxette in a fairly subdued mood. This isn't to say the duo avoids hooks, dynamics, or even faster beats. All three surface on the record's title track and Roxette often return to a steady electronic pulse, sometimes honing it with enough precision to turn it into a neo-disco trifle ("This One"), sometimes polishing it so it's sleek and urban in a manner not dissimilar to Ellie Goulding ("Some Other Summer"); they also play around with jagged rhythms, hiccupping singing, and vocoders on "20 bpm," which proceeds at a tempo just slightly faster than its billing. Despite the welcome quickening of the tempo, most of Good Karma plays like big, polished power ballads, possibly because these kinds of tunes do dominate the record. Even if the scale didn't tip toward the slow ones, the album would still feel like it was soft because Roxette deliberately excise the fizziness that fueled their big hits all in a conscious attempt to play toward their middle age. In that regard, Good Karma is a success -- it's a mature Roxette album that doesn't disavow their past -- but it's hard not to miss the bubblegum Euro style of Look Sharp!
Por si le interesa a alguien, están disponibles en spotify los recopilatorios "Don't bore us" y "Rarities". Eso significa que por fin se puede escuchar "I don't want to get hurt", una de sus baladas más reivindicables.
Ni remotamente me he acercado a terminar la transcripción, tampoco es nada del otro mundo la entrevista pero me ha caído súper bien Per. Qué profesionalidad y amabilidad. Ya podían aprender los grupos jóvenes.
olaaa, traigo una cansion de Roxette que es mi niñes, tanos recuerdos de mi mama que traia la merienda....... y este disco snando i sonando...... lo rompí ase años en la mudansa y lo perdí.... suerte de yutup.... grnde yutub!!!
Por si alguien tiene interés (hahahah) en conocer lo mejor de los últimos años de Roxette, he hecho estos dos setlists que son, prácticamente, como un double album, con una cara más electrónica/producida y otra más acústica/igualmente producida.
Elektrette
Why Don't Cha
It just happens
Speak to me (Bassflow remix)
Some other summer
Why don't you bring me flowers (Addeboy vs Cliff remix)
From a distance (SingSing version)
Good karma
This one
You can't do this to me anymore
You make it sound so simple
Guitarette
Me and you and terry and julie
lover lover lover
Turn of the tide
Touched by the hand of god
Excuse me sir do you want me...
Way out
She's got nothing on
Angel Passing
No one makes it on her own
In my own way
Así quedan dos álbumes bastante compactos, variados y con bien de hits, sin los otros esperpentos que suelen llenar los últimos discos de la banda.
Y entonces está el disco que llamo, con toda la mala leche, THE B-SIDES, aunque es OBVIO que las escucho todas igual.
It's possible (alternate version)
Big black Cadillac
20 bpm
Easy way out
Glad you called
Only when I dream
After all
Happy on the outside
Sitting on top of the world
April clouds
Hace unos meses Gessle sacó un disco pop reivindicable con el titulo de Mono Mind, una distorsión vocal horrible y sus acompañantes habituales. Me parece la progresión natural despues del Good Karma.
Marie Fredriksson of Roxette has died
It is with great sadness we have to announce that Marie Fredriksson of Roxette has passed away in the morning of December 9, following a 17-year long battle with cancer.
Marie was born on the 30th of May 1958 in the south of Sweden, starting her musical career in nearby Halmstad where she became friends with future Roxette companion Per Gessle. Following a successful solo debut in 1984, Marie Fredriksson became one of Sweden’s most loved and successful artists. In 1986 she teamed up with Per in Roxette with the ambition to reach outside Sweden, and together they started a historical journey that in the coming years would make them one of the biggest pop acts in the world.
The debut single ”Neverending Love” followed by the album ”Pearls of Passion” in 1986 made them stars in Sweden, but international recognition would have to wait until the single ”The Look” from Roxette’s second album ”Look Sharp!” in the spring of 1989 opened the doors to a massive international breakthrough. It was their first No 1 single on Billboard’s Hot 100 chart and would be followed by ”Listen To Your Heart”, ”It Must Have Been Love” and ”Joyride”, as well as numerous worldwide radio staples like ”Dressed For Success”, ”How Do You Do!”, ”Sleeping In My Car”, ”Dangerous”, “Fading Like A Flower” and many more.
The massive success with sales of more than 80 million records paved the way for several worldwide tours, cementing Marie Fredriksson’s reputation as a sensational live performer. She owned the stage, commanded the band and had the audience in the palm of her hand. As great as she was in the studio, the stage was her natural habitat. This unique artistry and energy helped to create a lasting bond between her and millions of passionate fans around the globe.
In 2002, Marie was diagnosed with a severe brain tumor, receiving an aggressive treatment that took its toll but ultimately was successful. Thanks to her extremely strong fighting spirit, Marie by 2009 was able to start a gradual return to the world’s stages. The unlikely second coming of Roxette resulted in several new albums, and tours that again put the duo in front of screaming, smiling and crying crowds all over the world. During the comeback years Marie was an amazing trooper, overcoming the many rigors of touring in order to meet her fans on stage again and again. But by 2016, the show was finally over when Marie´s doctors advised her to stop touring and focus on her health.
Marie leaves us a grand musical legacy. Her amazing voice – both strong and sensitive – and her magical live performances will be remembered by all of us who was lucky enough to witness them. But we also remember a wonderful person with a huge appetite for life, and woman with a very big heart who cared for everybody she met.
Per Gessle comments:
“Time goes by so quickly. It’s not that long ago we spent days and nights in my tiny apartment in Halmstad, listening to music we loved, sharing impossible dreams. And what a dream we eventually got to share!
Thank you, Marie, thanks for everything. You were an outstanding musician, a master of the voice, an amazing performer. Thanks for painting my black and white songs in the most beautiful colours. You were the most wonderful friend for over 40 years. I’m proud, honoured and happy to have been able to share so much of your time, talent, warmth, generosity and sense of humour. All my love goes out to you and your family. Things will never be the same.
P.”
Marie Fredriksson’s husband Mikael Bolyos and her two children Josefin and Oscar kindly ask for respect in their grief.
The funeral will take place in silence with only Marie’s closest family present.
Stockholm, December 2019.
Dimberg Jernberg Management
Yo también siento mucha pena, creci escuchandolos, fue de mis primeros grupos favoritos y segui toda su carrera, Marie fue una gran vocalista una gran músico y artista y dio todo por la música, no puedo creerlo todavía!
WAT. No sé qué péndulo foucaultiano te ha llevado a formular esa pregunta.
Algunos de mis productores de cabecera son Phil Spector y Burt Bacharach, no entiendo el pop sin The Beatles ni Elvis Presley, no entiendo el arte de cantar sin Nina Simone, Dionne Warwick o Etta James... Lets get it on de Marvin Gaye me excita, In the flesh de Blondie me hace sentir cosas que no sabía que podía sentir, lloro a mares con Sam Cooke y Nobody knows the trouble I've seen...
Así que no sé a qué te refieres
Ah, creo que ya sé a lo que te refieres. Yo me refería a que a día de hoy me cuesta horrores encontrar música como la de antes. La música que me gusta es precisamente la de ayer, no la de hoy. De ahí mi confusió timeout
Comentarios
En todo caso eso hace que Roxette se suban a cierta moda de los últimos 5 años de apenas ofrecer cambios o modificaciones en el desarrollo de una canción (lo último de Rihanna es un ejemplo) y de ir con todas desde el minuto uno, sin dejar mucho espacio ni a lo imprevisible ni a lo sutil. La canción no es sorprendente porque a día de hoy nada puede ser sorprendente ni muy complicado.
Paradójicamente, los fans que se quejan de que la canción sea repetitiva son quizás los mismos que se quejaban de la extravagancia de "Me & you & Terry & Julie".
No veo que se sumen a ninguna moda, de hecho Roxette desde hace mucho tiempo viven en una burbuja en la que no parece que escuchen a nada ajeno a lo suyo propio, mismos sonidos y mismas influencias que siempre.
La canción es un rollo sin más, pero seguro que en el disco queda algo rescatable como en todos.
En todo caso, uno más a sumar a su lista de los horrores:
Cuando los vi en 2011 me dio mucha pena Marie que apenas se podía mover. Pero ahí siguen... Y la verdad que 'She's got nothing on' era un pelotazo.
http://www.dailyroxette.com/roxette-cancel-their-summer-tour-the-joyride-on-the-road-is-over-now-but-we-sure-had-fun-didnt-we/
Su disco también rula por el inframundo.
Reseña de allmusic.com:
Following the comeback Charm School by five years, Good Karma finds Roxette in a fairly subdued mood. This isn't to say the duo avoids hooks, dynamics, or even faster beats. All three surface on the record's title track and Roxette often return to a steady electronic pulse, sometimes honing it with enough precision to turn it into a neo-disco trifle ("This One"), sometimes polishing it so it's sleek and urban in a manner not dissimilar to Ellie Goulding ("Some Other Summer"); they also play around with jagged rhythms, hiccupping singing, and vocoders on "20 bpm," which proceeds at a tempo just slightly faster than its billing. Despite the welcome quickening of the tempo, most of Good Karma plays like big, polished power ballads, possibly because these kinds of tunes do dominate the record. Even if the scale didn't tip toward the slow ones, the album would still feel like it was soft because Roxette deliberately excise the fizziness that fueled their big hits all in a conscious attempt to play toward their middle age. In that regard, Good Karma is a success -- it's a mature Roxette album that doesn't disavow their past -- but it's hard not to miss the bubblegum Euro style of Look Sharp!
Y "ALMOST UNREAL",OMG
Yo temo que en este tiempo de espera Per se haya puesto tetas, diva ya lo era.
Ni remotamente me he acercado a terminar la transcripción, tampoco es nada del otro mundo la entrevista pero me ha caído súper bien Per. Qué profesionalidad y amabilidad. Ya podían aprender los grupos jóvenes.
https://open.spotify.com/track/2CjRechpm6BIcVaeeLUO83
Viene acompañado de la demo de "From a distance"
https://open.spotify.com/track/0Xf6u05n7Q5GqAhLqNfuFY
Una canción es una buena canción es una buena canción es una buena canción es
Ojalá regrese pronto este tipo de pop a la radiofórmula.
Hits tipo Alejandro, The Sign, Side to side...
olaaa, traigo una cansion de Roxette que es mi niñes, tanos recuerdos de mi mama que traia la merienda....... y este disco snando i sonando...... lo rompí ase años en la mudansa y lo perdí.... suerte de yutup.... grnde yutub!!!
Por si alguien tiene interés (hahahah) en conocer lo mejor de los últimos años de Roxette, he hecho estos dos setlists que son, prácticamente, como un double album, con una cara más electrónica/producida y otra más acústica/igualmente producida.
Elektrette
Why Don't Cha
It just happens
Speak to me (Bassflow remix)
Some other summer
Why don't you bring me flowers (Addeboy vs Cliff remix)
From a distance (SingSing version)
Good karma
This one
You can't do this to me anymore
You make it sound so simple
Guitarette
Me and you and terry and julie
lover lover lover
Turn of the tide
Touched by the hand of god
Excuse me sir do you want me...
Way out
She's got nothing on
Angel Passing
No one makes it on her own
In my own way
Así quedan dos álbumes bastante compactos, variados y con bien de hits, sin los otros esperpentos que suelen llenar los últimos discos de la banda.
Y entonces está el disco que llamo, con toda la mala leche, THE B-SIDES, aunque es OBVIO que las escucho todas igual.
It's possible (alternate version)
Big black Cadillac
20 bpm
Easy way out
Glad you called
Only when I dream
After all
Happy on the outside
Sitting on top of the world
April clouds
Per Gessle de Roxette se suma a la moda country junto a Helena Josefsson.
Me mola.
Oye... Pues mola
A mi tambien me ha gustado. Lo dejo por escrito para que conste y lo tengais todos en cuenta
¿Alguien estaria dispuesto a hacer un poll o un listening o alguna cosa relacionada con Roxette aquí en el foro?
Hace unos meses Gessle sacó un disco pop reivindicable con el titulo de Mono Mind, una distorsión vocal horrible y sus acompañantes habituales. Me parece la progresión natural despues del Good Karma.
Gyllene Tider han publicado el que supuestamente es su último album.
A Gessle se le van acabando los grupos (Roxette, Gyllene...)
Marie ha muerto
Marie Fredriksson of Roxette has died
It is with great sadness we have to announce that Marie Fredriksson of Roxette has passed away in the morning of December 9, following a 17-year long battle with cancer.
Marie was born on the 30th of May 1958 in the south of Sweden, starting her musical career in nearby Halmstad where she became friends with future Roxette companion Per Gessle. Following a successful solo debut in 1984, Marie Fredriksson became one of Sweden’s most loved and successful artists. In 1986 she teamed up with Per in Roxette with the ambition to reach outside Sweden, and together they started a historical journey that in the coming years would make them one of the biggest pop acts in the world.
The debut single ”Neverending Love” followed by the album ”Pearls of Passion” in 1986 made them stars in Sweden, but international recognition would have to wait until the single ”The Look” from Roxette’s second album ”Look Sharp!” in the spring of 1989 opened the doors to a massive international breakthrough. It was their first No 1 single on Billboard’s Hot 100 chart and would be followed by ”Listen To Your Heart”, ”It Must Have Been Love” and ”Joyride”, as well as numerous worldwide radio staples like ”Dressed For Success”, ”How Do You Do!”, ”Sleeping In My Car”, ”Dangerous”, “Fading Like A Flower” and many more.
The massive success with sales of more than 80 million records paved the way for several worldwide tours, cementing Marie Fredriksson’s reputation as a sensational live performer. She owned the stage, commanded the band and had the audience in the palm of her hand. As great as she was in the studio, the stage was her natural habitat. This unique artistry and energy helped to create a lasting bond between her and millions of passionate fans around the globe.
In 2002, Marie was diagnosed with a severe brain tumor, receiving an aggressive treatment that took its toll but ultimately was successful. Thanks to her extremely strong fighting spirit, Marie by 2009 was able to start a gradual return to the world’s stages. The unlikely second coming of Roxette resulted in several new albums, and tours that again put the duo in front of screaming, smiling and crying crowds all over the world. During the comeback years Marie was an amazing trooper, overcoming the many rigors of touring in order to meet her fans on stage again and again. But by 2016, the show was finally over when Marie´s doctors advised her to stop touring and focus on her health.
Marie leaves us a grand musical legacy. Her amazing voice – both strong and sensitive – and her magical live performances will be remembered by all of us who was lucky enough to witness them. But we also remember a wonderful person with a huge appetite for life, and woman with a very big heart who cared for everybody she met.
Per Gessle comments:
“Time goes by so quickly. It’s not that long ago we spent days and nights in my tiny apartment in Halmstad, listening to music we loved, sharing impossible dreams. And what a dream we eventually got to share!
Thank you, Marie, thanks for everything. You were an outstanding musician, a master of the voice, an amazing performer. Thanks for painting my black and white songs in the most beautiful colours. You were the most wonderful friend for over 40 years. I’m proud, honoured and happy to have been able to share so much of your time, talent, warmth, generosity and sense of humour. All my love goes out to you and your family. Things will never be the same.
P.”
Marie Fredriksson’s husband Mikael Bolyos and her two children Josefin and Oscar kindly ask for respect in their grief.
The funeral will take place in silence with only Marie’s closest family present.
Stockholm, December 2019.
Dimberg Jernberg Management
Ay :_
Me da mucha pena. De crío yo era muy fan y siempre les he tenido un cariño especial.
Ha sido mi banda mas escuchada en los últimos 15 años.
Cada etapa de mi vida podría estar representada por uno de sus singles.
Yo también siento mucha pena, creci escuchandolos, fue de mis primeros grupos favoritos y segui toda su carrera, Marie fue una gran vocalista una gran músico y artista y dio todo por la música, no puedo creerlo todavía!
Jo me ha dejado muy triste. Una pena.
NO fue uno de sus temas más populares pero le tengo un cariño enorme. Descanse en paz.
You dont understand me
es que es un temón.
Del recopilatorio del 95 mis favoritas son:
Y esta es muy diver
Que lastima,RIP.
June Afternoon
Gessle es un compositor maravilloso. Lo demuestra esta demo de una canción olvidada de su infravalorado primer disco...
... que suena así de bien.
https://open.spotify.com/track/1apFkzbDYVDSyn8tzR3UYw?si=6j2iG33WQ0y-RvQldyh4Gw
Yo ni había nacido aún
Cómo echo de menos este tipo de música
Oye sin acritud... antes de que nacieras no se escribían buenas canciones?
WAT. No sé qué péndulo foucaultiano te ha llevado a formular esa pregunta.
Algunos de mis productores de cabecera son Phil Spector y Burt Bacharach, no entiendo el pop sin The Beatles ni Elvis Presley, no entiendo el arte de cantar sin Nina Simone, Dionne Warwick o Etta James... Lets get it on de Marvin Gaye me excita, In the flesh de Blondie me hace sentir cosas que no sabía que podía sentir, lloro a mares con Sam Cooke y Nobody knows the trouble I've seen...
Así que no sé a qué te refieres
Ni idea, lo decías tu, curiosidad. No te enfades.
Ah, creo que ya sé a lo que te refieres. Yo me refería a que a día de hoy me cuesta horrores encontrar música como la de antes. La música que me gusta es precisamente la de ayer, no la de hoy. De ahí mi confusió timeout