Rescue me es gloria bendita, pero para defenderla en directo, puffff, miedo, miedito. Aunque como he comentado por error en el foro del disco, por lo que se ve en los vídeos, parece que de su voz en directo vamos a disfrutar entre poco y nada con tanto autotune, pregrabado, las coristas, las batukeras...ojalá me equivoque!!!!
Jean Paul Gaultier será otra vez el encargado de diseñar el vestuario de esta nueva gira, y una vez más seguirá la línea Joan Of Arc, un estilo oscuro y gótico.
I created a collection of costumes for her new tour Madame X. She wanted more black, more leather. Something Gothic. And then I got the idea. I said to Madonna, “Honey, you were Frida Kahlo, Marlene Dietrich, Marilyn Monroe. It was the turn of Joan of Arc”. She asked: “And who or what I had declared a Holy war?” “Age!” I replied.
Parece que va a jugar bastante con las sombras, los contraluces y el escenario en blanco y negro. Aparte de los vídeos y proyecciones de siempre. Puede quedarle muy bonito.
Incluso ha subido alguna foto con cuadros y decoración etc, que parecía más para una obra de teatro que para un concierto. Veremos.
Lo de hacer conciertos en teatro,parece que no va a quedar solo en concierto intimo.Que poquito queda ya,espero que alguien vaya con una camara en la retina,estilo terminator.
Está sucediendo. Y para no tener móviles ahí dentro, la gente va actualizando el setlist minuto a minuto, aunque es todo un poco confuso. De momento la cosa parece que ha ido así:
Dark Ballet
Human Nature
Vogue
Papa don’t preach
God Control
American Life
Interlude (Rescue Me)
Batuka
Killers Who are Partying
Crazy
Medellín
Extreme Occident
Interlude (S.E.X.)
Rescue Me
Frozen (versión lenta con cuerdas)
Come Alive
Future
Crave (remix)
Like a prayer
Bises:
I Rise
Parece que se cayeron al final del setlist Easy Ride y I don’t search I find
Los dos primeros bloques me parecen brutales. El tercero empieza muy bien, luego baja algo en interés con Come Alive y Future, Crave REMIX me da pánico de que haya destrozado la canción, pero LAP como final me parece muy top.
El bis de I Rise me sobra todamente porque no conecto mucho con esa canción, pero bueno, ya veremos.
Si el setlist es como comentáis se me hace un poco corto el concierto. Me sobran Human Nature que ya está muy quemada en conciertos, y Dios mio, si la versión de Like a Prayer es la de Eurovisión esta mujer no escarmienta. Por lo demás muy bien, se comenta algo de si se mueve mucho? baila bastante o está mas bien apotronada? y de los outfits??? Ni una mala foto he visto!
Aquí dice que el opening es con God Control. Sería maravilloso ver un montaje con God Control en un gran recinto y muchos medios, con ambiente disco (el opening del Confessions era increible).
El escenario atrás parece lo de la actuación de Medellín en mayo. Imagino que en el primer bloque de canciones va con peluca rubia (porque en Vogue sabemos que va rubia y con gabardina de espía), en el segundo morena de señora portuguesa (para Batuka, Killers, Crazy, Medellín y Extreme) y en el tercero, a saber.
Madonna Surprises With the Launch of Ambitious, Intimate “Madame X” Show, A Sometimes Over Stuffed Attempt at an Avant Garde Broadway Show
by Roger Friedman - September 18, 2019 2:45 am
It turns out Madonna — the queen of re-invention — is human. She admitted last night during the first performance of her Madame X show at Brooklyn’s Howard Gilman Opera house: “The one thing I need is sleep. I’m tired.” She added that she could use a nap.
But the 61 year old pop icon didn’t show any signs of weariness last night as she launched this ambitious, complex production. The good news about Madonna’s Madame X show is that there is no bad news. Not really. So everyone can relax. There’s no incentive to throw tomatoes.
Quite the opposite: I was impressed, and I think anyone who stops into the Gilman will be surprised to find Madonna, in a stripped down setting, is actually real and just a celebrity hologram. She’s very endearing in an intimate venue. Also considering that this performance of “Madame X” was the very first, you have to give her credit. She’s producing a Broadway show in progress.
Indeed, if we come back to “Madame X” in a month, it’s going to be even more together, which isn’t to say it’s not a compelling two hour and fifteen minute entertainment now. But right now “Madame X” is like several Broadway shows happening at once. Most of it works, some of it doesn’t. It needs time to gel. The pieces are good, but they don’t all fit together yet. (The sets are Broadway-level, even better, with terrific lighting. The staging runs from elaborately ornamental to elegantly minimalist. There are excellent video projections, too.)
What we get theme wise are more than a few things: Madonna’s lifelong grappling with Catholicism; her adventures in Lisbon as a “soccer mom,” as she says; her discovery in Portugal of that country’s music and that of Cape Verde, off the coast of Africa; political Madonna, who is advocating for LGBTQ, women’s rights, abortion rights, and gun control. Plus modern dance, jazz and ballet, and even a dance video from Madonna’s daughter,Lourdes. That’s a lot of themes.
A lot of this is set to showcase songs from the “Madame X” album, which didn’t sell well and didn’t come off well when it arrived. Surprisingly, those songs have been made intoconvincing theatrical pieces. You see, Madonna is not performing her greatest hits. If you’re coming to the Gilman for “Like a Virgin,” you’re in the wrong place. (There are financial reasons, too, for ditching the early hits– she didn’t write them and she’s probably tired of paying those songwriters.)
This doesn’t mean there aren’t nods to the 80s Madonna. Early in the show there’s a lovely a cappella moment of “Express Yourself.” You will also hear “Papa Don’t Preach,” “Frozen,” “La Isla Bonita,” and, very successfully, “Vogue.”
Last night’s show started an hour late, at 10:30pm, but Madonna did apologize and explain that later. There are other details that I’ll explore later this week in a real review. Last night, Rosie O’Donnell and Debi Mazar, her good friends, showed up to give support, and Rosie–who received cheers from the audience– got be part of a little “business.” The audience loved it.
And that audience– a group of people from Asia had flown here, and used Madonna’s lateness for a nap. The woman behind me came from Paris. There was a crowd from Brazil.
(Also be warned: your phone is locked into an airtight container upon arrival. It must be unlocked at the end of the show. No photos, no videos, no social media. Hence, no photo to go with this story.)
By the time you get to the last number, it’s well worth it. “Like a Prayer” finishes the show proper and leaves everyone on a high. But again, I think Madonna is doing some interesting work here. She’s trying pull off something much tougher than her arena or stadium shows, and you can already see the payoffs. She’s making a connection with the audience while ideas are settling in. The fans will love to watch it, and out of this will evolve a butterfly. I’d be first in line to return.
Comentarios
Despues de 30 años,por fin va a cantar Rescue me❤❤❤
Me corro
Suena genial con el coro!
Rescue me es gloria bendita, pero para defenderla en directo, puffff, miedo, miedito. Aunque como he comentado por error en el foro del disco, por lo que se ve en los vídeos, parece que de su voz en directo vamos a disfrutar entre poco y nada con tanto autotune, pregrabado, las coristas, las batukeras...ojalá me equivoque!!!!
Exclusiva:
El set de las Batuqueñas sera:
Batuka
God Control
Like a Prayer
Come Alive
I Rise
Me ha encantado el vídeo.
@Melifluo, y Recue Me?
@Johnny_Utah no me consta, lo mismo de Rescue Me mete el «I believe in a power of love» en algunas de esas canciones, o va en otro set, a saber.
Puede. Podría cantar solo un trozo en otra canción, como con Love don’t live here anymore en el Rebel Heart Tour.
que bien suena rescue me
En las stories están ensayando Killers (aunque podría ser para un interludio) y también ha subido vídeos con la letra de Crazy y número de tango.
Jean Paul Gaultier será otra vez el encargado de diseñar el vestuario de esta nueva gira, y una vez más seguirá la línea Joan Of Arc, un estilo oscuro y gótico.
I created a collection of costumes for her new tour Madame X. She wanted more black, more leather. Something Gothic. And then I got the idea. I said to Madonna, “Honey, you were Frida Kahlo, Marlene Dietrich, Marilyn Monroe. It was the turn of Joan of Arc”. She asked: “And who or what I had declared a Holy war?” “Age!” I replied.
creo que joan of arc es mi canción favorita de rebel heart, me encanta ese vestido que lleva en ellen
Joan of arc y RH son los dos mejores temas del disco, sin duda.
A mi joan of arc,me toca el corassao,y en Ellen,la cantó de 10.Me encanta que Gaultier le vuelva a diseñar el vestuario,encajan como un guante.
Que bonita es Extreme.
Holi
No creo que «bonita» sea el adjetivo más apropiado para Extreme Occident.
@Oscar a ver... cuantos dias quedan?
Demasiados
Más me quedan a mí, que la veo en febrero. El 13 de septiembre me veo desayunando café con spoilers.
Yo no me veo aguantando hasta febrero, sin saber nada.
easy ride!!!!
Parece que va a jugar bastante con las sombras, los contraluces y el escenario en blanco y negro. Aparte de los vídeos y proyecciones de siempre. Puede quedarle muy bonito.
Incluso ha subido alguna foto con cuadros y decoración etc, que parecía más para una obra de teatro que para un concierto. Veremos.
Lo de hacer conciertos en teatro,parece que no va a quedar solo en concierto intimo.Que poquito queda ya,espero que alguien vaya con una camara en la retina,estilo terminator.
Mañana se subirá este telón por primera vez amigas
Uff, emoción
Que nervios.
Real Diva
Está sucediendo. Y para no tener móviles ahí dentro, la gente va actualizando el setlist minuto a minuto, aunque es todo un poco confuso. De momento la cosa parece que ha ido así:
Dark Ballet
Human Nature
Vogue
Papa don’t preach
God Control
American Life
Interlude (Rescue Me)
Batuka
Killers Who are Partying
Crazy
Medellín
Extreme Occident
Interlude (S.E.X.)
Rescue Me
Frozen (versión lenta con cuerdas)
Come Alive
Future
Crave (remix)
Like a prayer
Bises:
I Rise
Parece que se cayeron al final del setlist Easy Ride y I don’t search I find
Los dos primeros bloques me parecen brutales. El tercero empieza muy bien, luego baja algo en interés con Come Alive y Future, Crave REMIX me da pánico de que haya destrozado la canción, pero LAP como final me parece muy top.
El bis de I Rise me sobra todamente porque no conecto mucho con esa canción, pero bueno, ya veremos.
Tengo ganas de ver el montaje. Aún así, creo que no conecto mucho con el setlist.
Si el setlist es como comentáis se me hace un poco corto el concierto. Me sobran Human Nature que ya está muy quemada en conciertos, y Dios mio, si la versión de Like a Prayer es la de Eurovisión esta mujer no escarmienta. Por lo demás muy bien, se comenta algo de si se mueve mucho? baila bastante o está mas bien apotronada? y de los outfits??? Ni una mala foto he visto!
No hay absolutamente ni una mala foto ni video ni en IG ni en yt. En este o pagas entrada o no vas a ver nada.
El concierto dura más de dos horas. Por lo visto cuenta muchos chistes. Saben aquel que diu, y en ese plan.
No creo que baile mucho. El setlist es más bien tranquilito. Rescue Me al parecer la canta sentada y Frozen es una versión más lenta.
Pero después de dos horas sentada contando chistes, con I Rise se levanta por fin. Por el título, vaya.
https://www.setlist.fm/setlist/madonna/2019/bam-howard-gilman-opera-house-brooklyn-ny-5b9ceb68.html
En este setlist sí ponen I Don't Search I Find después de Vogue.
La Isla Bonita..........seriously??
Aquí dice que el opening es con God Control. Sería maravilloso ver un montaje con God Control en un gran recinto y muchos medios, con ambiente disco (el opening del Confessions era increible).
God Control de opening. Compro.
Y IDSIF tiene todo el sentido del mundo que la haga junto a Vogue.
El escenario atrás parece lo de la actuación de Medellín en mayo. Imagino que en el primer bloque de canciones va con peluca rubia (porque en Vogue sabemos que va rubia y con gabardina de espía), en el segundo morena de señora portuguesa (para Batuka, Killers, Crazy, Medellín y Extreme) y en el tercero, a saber.
Digo yo que tenddrá que salir alguna crítica profesional en alguna publicación, no??
Parece de cera
Le han puesto injertos de piel artificial. Como en "La Piel Que Habito" de Pedro Almodóvar.
Qué guapa, aunque el setlist me da cierta pereza y lo de los chistes...
Aun asi creo que voy a ir
Promete. Esta mujer nunca defrauda.
Madonna Surprises With the Launch of Ambitious, Intimate “Madame X” Show, A Sometimes Over Stuffed Attempt at an Avant Garde Broadway Show
by Roger Friedman - September 18, 2019 2:45 am
It turns out Madonna — the queen of re-invention — is human. She admitted last night during the first performance of her Madame X show at Brooklyn’s Howard Gilman Opera house: “The one thing I need is sleep. I’m tired.” She added that she could use a nap.
But the 61 year old pop icon didn’t show any signs of weariness last night as she launched this ambitious, complex production. The good news about Madonna’s Madame X show is that there is no bad news. Not really. So everyone can relax. There’s no incentive to throw tomatoes.
Quite the opposite: I was impressed, and I think anyone who stops into the Gilman will be surprised to find Madonna, in a stripped down setting, is actually real and just a celebrity hologram. She’s very endearing in an intimate venue. Also considering that this performance of “Madame X” was the very first, you have to give her credit. She’s producing a Broadway show in progress.
Indeed, if we come back to “Madame X” in a month, it’s going to be even more together, which isn’t to say it’s not a compelling two hour and fifteen minute entertainment now. But right now “Madame X” is like several Broadway shows happening at once. Most of it works, some of it doesn’t. It needs time to gel. The pieces are good, but they don’t all fit together yet. (The sets are Broadway-level, even better, with terrific lighting. The staging runs from elaborately ornamental to elegantly minimalist. There are excellent video projections, too.)
What we get theme wise are more than a few things: Madonna’s lifelong grappling with Catholicism; her adventures in Lisbon as a “soccer mom,” as she says; her discovery in Portugal of that country’s music and that of Cape Verde, off the coast of Africa; political Madonna, who is advocating for LGBTQ, women’s rights, abortion rights, and gun control. Plus modern dance, jazz and ballet, and even a dance video from Madonna’s daughter,Lourdes. That’s a lot of themes.
A lot of this is set to showcase songs from the “Madame X” album, which didn’t sell well and didn’t come off well when it arrived. Surprisingly, those songs have been made intoconvincing theatrical pieces. You see, Madonna is not performing her greatest hits. If you’re coming to the Gilman for “Like a Virgin,” you’re in the wrong place. (There are financial reasons, too, for ditching the early hits– she didn’t write them and she’s probably tired of paying those songwriters.)
This doesn’t mean there aren’t nods to the 80s Madonna. Early in the show there’s a lovely a cappella moment of “Express Yourself.” You will also hear “Papa Don’t Preach,” “Frozen,” “La Isla Bonita,” and, very successfully, “Vogue.”
Last night’s show started an hour late, at 10:30pm, but Madonna did apologize and explain that later. There are other details that I’ll explore later this week in a real review. Last night, Rosie O’Donnell and Debi Mazar, her good friends, showed up to give support, and Rosie–who received cheers from the audience– got be part of a little “business.” The audience loved it.
And that audience– a group of people from Asia had flown here, and used Madonna’s lateness for a nap. The woman behind me came from Paris. There was a crowd from Brazil.
(Also be warned: your phone is locked into an airtight container upon arrival. It must be unlocked at the end of the show. No photos, no videos, no social media. Hence, no photo to go with this story.)
By the time you get to the last number, it’s well worth it. “Like a Prayer” finishes the show proper and leaves everyone on a high. But again, I think Madonna is doing some interesting work here. She’s trying pull off something much tougher than her arena or stadium shows, and you can already see the payoffs. She’s making a connection with the audience while ideas are settling in. The fans will love to watch it, and out of this will evolve a butterfly. I’d be first in line to return.