Qué mala leche están teniendo algunos de los medios que exaltaron a LDR en un primer momento. Pues nada, que yo estoy más que satisfecho con 'Born to Die'. ¿Que podría ser mejor? Sí, pero la gran mayoría de discos de su mismo género (pop comercial) son peores y no reciben ni la mitad de palos.
Le he dado el primer par de vueltas a lo largo de la mañana y yo creo que hasta aquí hemos llegado por hoy. No está mal, para lo que se hace hoy en día. Pero no creo que se convierta en un grower para mí. Me ha empezado a aburrir un poco con las últimas canciones en la segunda vuelta, y es que es terriblemente monótono. Pero bueno, tiene canciones que es seguro que escucharé bastantes veces. La crítica de pitchfork es excesivamente dura, pero mi nota final estaría más cerca de ellos que de la de JNSP. Y eso es todo. Esa es la noticia.
Debo reconocer que me he enamorado, me enamoré (Pantoja dixit). El disco me encanta y llevo escuchándolo dos días. Hay canciones que no me gustaban como "Carmen", "National Anthem" o "Dark Paradise" pero... les he encontrado el punto a todas. Soy fans
Give Lana Del Rey credit: At least she didn’t break down and cry on Saturday Night Live. She’s a starlet to music bloggers, who’ve been buzzing over her for the past year. But for the rest of us, she’s just another aspiring singer who wasn’t ready to make an album yet. Given her chic image, it’s a surprise how dull, dreary and pop-starved Born to Die is. It goes for folky trip-hop ballads with a tragic vibe, kinda like Beth Orton used to do. Except she could sing.
Her strength is the lyrics, which have the pop-trash perversity that the music lacks. The big theme: femininity as a scam, as lost girls preen for the gaze of imaginary sugar daddies. (Loads of Lolita references, though her literary template seems to be Poison’s "Fallen Angel.") She has clever lines; in "Diet Mtn Dew," she rhymes "Take another drag, turn me to ashes" with "Says he’s gonna teach me just what fast is."
But her voice is pinched and prim, and her song doctors need to go the fuck back to med school. As any fan of Madonna, Britney or Steely Dan could tell you, lyrics about the perils of seduction work better when attached to seductive tunes. In case you miss the concept, "Without You" spells it out: It’s all about "the dark side of the American dream." But American dreams are tempting, which is why they’re dangerous. Unfortunately, this one is neither.
Lo de la rolling es agresividad injustificada, incluso no gustándote se usan unos calificativos fuera de toda lógica teniendo en cuenta que el disco como mínimo es correcto.
Comentarios
Edito: Mola MUCHO!
Thank you for making a Lana Del Rey song make me want to dance rather than cut my ears off.
RossGoodmanMusic hace 8 horas 15
¡Qué le pasa a la peña!
La versión es una PA-SA-DA.
Btw, llevo todo el día con esa versión en bucle.
http://4gifs.org/gallery/d/210523-1/Golfball_putt.gif
Lo vi una vez. Y juré que no lo volvería a ver.
D:D:
@Converse Lo de que tenemos las listas de Itunes mundiales con un día de antelación ha sido tan tonto que casi me asfixio de la risa!
PD: no se como tomármelo @ACM2 :-/
http://www.rollingstone.com/music/albumreviews/born-to-die-20120130
Give Lana Del Rey credit: At least she didn’t break down and cry on Saturday Night Live. She’s a starlet to music bloggers, who’ve been buzzing over her for the past year. But for the rest of us, she’s just another aspiring singer who wasn’t ready to make an album yet. Given her chic image, it’s a surprise how dull, dreary and pop-starved Born to Die is. It goes for folky trip-hop ballads with a tragic vibe, kinda like Beth Orton used to do. Except she could sing.
Her strength is the lyrics, which have the pop-trash perversity that the music lacks. The big theme: femininity as a scam, as lost girls preen for the gaze of imaginary sugar daddies. (Loads of Lolita references, though her literary template seems to be Poison’s "Fallen Angel.") She has clever lines; in "Diet Mtn Dew," she rhymes "Take another drag, turn me to ashes" with "Says he’s gonna teach me just what fast is."
But her voice is pinched and prim, and her song doctors need to go the fuck back to med school. As any fan of Madonna, Britney or Steely Dan could tell you, lyrics about the perils of seduction work better when attached to seductive tunes. In case you miss the concept, "Without You" spells it out: It’s all about "the dark side of the American dream." But American dreams are tempting, which is why they’re dangerous. Unfortunately, this one is neither.
-The Independent **
-Rolling Stone **
-All Music Guide **1/2
-Pitchfork 5.5/10
-Entertainment Weekly 5.8/10
-Spin ***
-Slant Magazine ****
-The Telegraph ****
-The Guardian ****
y el único 10 de momento por parte de The Independent On Sunday (que no cuadra con el 4 que le ha puesto la edición de entre semana).
"kinda like Beth Orton used to do. Except she could sing."
Estoy replanteándome si el disco que ha escuchado el resto del mundo es el mismo que yo tengo, en serio.